Az érkezésünk után meghívtak vacsorázni. Jó ötlet volt, este 8 után a sötétben problémás lett volna keresgélni |
Jól néz ki, és szépen rendben van tartva az épületegyüttes. Úgy nézem, azért nem ez az általános a környéken - a pára gyorsan tönkreteszi az épületeket, ha nem gondozzák |
Szóval valami ilyesmit el tudnék képzelni hosszabb távra, de a service nélkül, fele ennyiért... és talán közelebb az irodához.
Figyelsz, Orbán Viktor? Na EZ sportcsarnok! |
A bérlés nem olcsó. Az alap bérleti díj 3-4000 yuan (120-160 ezer HUF); egy igazán jó lakásért többet is elkérnek. Ebben a kommunális díjak már benne vannak, rájön még a rezsi, ami nem túl magas, főleg ezekhez a díjakhoz képest. Ez nem egy nagy valami, de a lakást tipikusan minimum egy évre kell bérelned: kéthavi lakbér a letét, ezt bukod, ha hamarabb elmész. Emellett a lakásközvetítő is elkér fél havi díjat, persze csak siker esetén, nem magyar módra. Ez ugye egyben úgy 15000 yuan (kb. 600,000 HUF), ami nem vicces, ha nem kaptál még itt fizetést, nincs bankszámlád itt, így automatából kell kifejned 2500-asával, fizetve az extra díjakat és brutális átváltási árfolyamot.
Szóval ezt nem akarom elsietni - érthetően a cég szeretné ezt az apartmant minél rövidebb ideig fizetni (mert nem olcsó...), és én is szeretnék valami véglegesebb helyre költözni, de elsietni több okból sem éri meg.
Az utazás kicsit problémás innen. A metróig probléma eljutni, onnan már nagyon gyors. A metró gyalog úgy15 perc, ami nem sok, amikor nincs ilyen fülledt meleg. De ha nem akarok már átizzadtan érkezni, akkor valami mást kell találni odáig.
Az elektromos busz itt kőkemény valóság. Utaztam rajta: ugyanaz, csak a motorhang nélkül. Légkondi van, para nincs. Van belőle hibrid változat is. |
Ezekmellett a taxi is közlekedési eszköz errefelé. Az úgy 20 yuanért (800 HUF) hoz haza a cégtől - csak éppen elég problémás néha megfogni. Mintha nem igazán lennének motiválva a fuvarosok a munkára - sejtésem szerint az államilag túlszabályozott árak miatt. Csalnak is rendesen - a fuvar végén lecsapják az órát, és mondanak egy számot. Azért veszekedni nem kellett még emiatt, annyira nem pofátlanok - de egy ötössel simán leszednek. Jah, és többnyire igen bénák - cím alapján nem találnak meg semmit, térképet nem tudnak olvasni, navigációs eszközt nem ismernek (hiába ott az okostelefonjuk...). Többször nekem kellett navigálni helyettük.
Van "nem hivatalos" taxi is - jobb állapotú magánautók, amik megállnak, ha látják, hogy taxit akarsz fogni. A "normál" kb. duplájáért dolgoznak, és előre meg kell velük alkudni, pont mint Minszkben. Na így buknak ki a hülye szabályok.
Van ennek a szolgáltatásnak egy motoros változata is - robogó vagy elektromos robogó, hátsó üléssel, kifeszített esernyővel. Állítólag nem drága, de nem mertem kipróbálni - a biciklisek őrültek errefelé, ez pedig biciklinek számít...
A helyi "bubik". Sok állomás van, de nem használják tömegesen |
A tömegközlekedés általában is olcsó, és nem túl zsúfolt. A buszok mind picik, de a forgalmasabbak gyakran járnak. Az állatkert pl. 25 km-re volt, oda 5 yuanért vitt el a busz (200 HUF), és alig lézengtek rajta az utasok.
Idefelé kiesett a hátizsákomból a névjegytartó táskám - benne az összes kártyámmal, igazolványommal. Szerencsére meglett - a shuttle-ban esett ki, és megtalálták a mosóban. Az egyik nap elmentünk érte - na az a kerület némileg lepukkantabb képet festett, mint a tengerpart.
Parkoló a világ közepén - itt volt az autómosó is |
No comments:
Post a Comment